سرخط خبرها

«هتل» و «بچه زرنگ» ۲۶ میلیارد فروختند | نگاهی به آمار فروش فیلم‌های در حال اکران

  • کد خبر: ۱۸۷۶۲۳
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
«هتل» و «بچه زرنگ» ۲۶ میلیارد فروختند | نگاهی به آمار فروش فیلم‌های در حال اکران
تزریق ۷ فیلم جدید به اکران سینمایی کشور، تأثیرات مطلوب خود را به جای گذاشت به‌طوری که دوفیلم از این تعداد، نبض میلیونی ده‌ها هزار مخاطب را در دست گرفتند و پنج فیلم دیگر نیز به عنوان اهرم‌هایی، کلیت فروش گیشه را با افزایش قابل‌توجهی همراه کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، همان‌گونه که انتظار می‌رفت، کمدی هتل موفق شد با جذب ۳۷۰هزار مخاطب، فروش خود را به مرز ۲۰میلیارد تومان برساند. هتل با این راندمان، موفق شد پس از بیش از شش ماه، فسیل را از صدر جدول فروش به زیر کشیده و به‌عنوان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم این روز‌های سینمای کشور مطرح شود. البته که این روال برای هفته‌های آینده نیز ادامه دارد و باید فروش بالای ۱۰۰میلیاردی را برای این فیلم محتمل دانست.

انیمیشن بچه زرنگ، اما کار بزرگ‌تری را به انجام رساند و بدون هیچ ادعایی موفق شد تا در ماراتون کمدی‌ها، به دومین فیلم پرفروش این روز‌های کشور تبدیل شود. بچه زرنگ موفق شد تا با بیش از ۱۴۰هزار مخاطب، فروشی ۶میلیارد و ۴۰۰میلیون تومانی را تجربه کند که این میزان فروش در ۱۱روز نخست اکران یک انیمیشن، اتفاقی قابل‌تمجید به حساب می‌آید. این فیلم نیز از آن دسته آثاری است که در ادامه، فروش چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

سومین فیلم پرفروش این روز‌های سینمای کشور، کمدی فسیل است که توانسته طی ۱۱روز اخیر، جایگاه سومی خود را تثبیت کند. این کمدی هم‌اکنون ۶میلیون و ۱۸۳هزار نفر را به سینما‌ها کشانده و گیشه خود را از ۲۶۷میلیارد تومان عبور داده است. البته که فسیل طی روز‌های اخیر، بسیاری از سالن‌های خود را در اختیار فیلم‌های جدید قرار داده است، اما با این حال به احتمال فراوان، فروش کجدارومریز این فیلم تا پایان سال در برخی سینما‌های کشور ادامه دارد تا این فیلم بتواند در ادامه رکوردشکنی‌های خود، قله‌های بالاتری از مخاطب و گیشه را فتح کند.

کمدی، انیمیشن و سینمای کودک در میان پنج فیلم پراقبال این روز‌ها سهمیه دارند و این می‌تواند نوید بسیار خوبی برای پویایی سینمای کشور باشد. شهر هرت شاید کمدی بدشانس بود که به موازات فسیل روی پرده رفت. این کمدی هم‌اکنون چهارمین فیلم پرمخاطب سینماهاست که حدود یک میلیون و ۶۰۰هزار مخاطب جذب کرده و توانسته گیشه خود را به ۶۸میلیارد تومان نزدیک کند. فیلمی که شاید اگر در تابستان روی پرده نمی‌رفت و اکرانش با فسیل هم‌زمان نمی‌شد، می‌توانست به فروش بیشتری نیز دست پیدا کند. گرچه این فیلم، همچنان روی پرده است و می‌تواند به فروش بیشتری نیز دست یابد.

نارگیل۲ نیز پنجمین فیلم پراقبال این روز‌های کشور است. این فیلم موزیکال و عروسکی موفق شده تا امروز، ۳۰۴هزار مخاطب داشته باشد و بیش از ۱۲میلیارد تومان هم بفروشد. گرچه میزان انتظار از این فیلم، بالاتر از این میزان بوده که البته هنوز سینما‌های بسیاری، این فیلم را روی پرده دارند و قطعا گیشه این فیلم طی روز‌ها و هفته‌های آینده با رشد بیشتری همراه خواهد شد.

گیج‌گاه که اکران خود را از چهارشنبه هفته گذشته آغاز کرده نیز در این مدت، عملکرد چندان خوبی نداشته به‌طوری‌که با ۱۱هزار مخاطب، توانسته ۵۴۰میلیون تومان فروش داشته باشد.

«هتل» و «بچه زرنگ» بیشتر از ۲۶میلیارد فروختند

با نگاهی به پنج فیلم پرمخاطب این روز‌های سینما‌های کشور متوجه می‌شویم که سبد گوناگونی از آثار در میان آن‌ها به چشم می‌خورد؛ کمدی، انیمیشن و سینمای کودک در میان پنج فیلم پراقبال این روز‌ها سهمیه دارند و این می‌تواند نوید بسیار خوبی برای پویایی سینمای کشور باشد.

با این وضعیت، گیشه امسال سینما‌های کشور به عدد بی‌سابقه ۵۴۳میلیارد تومان رسیده است. همچنین تعداد مخاطبان نیز به حدود ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار نفر رسیده است که هر چه به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم، سینمای کشور فاصله خود را با گیشه هزارمیلیاردی و مخاطب ۲۷میلیونی، کمتر می‌کند.

البته که برای تحقق چنین آینده‌ای، تداوم اکران آثار مهم فعلی و نمایش فیلم‌های پرمخاطب، کاملا ضروری است که این مهم با توجه به انگیزه زیاد در راستای بیشتر دیده شدن فیلم‌های روی پرده کنونی و برنامه‌ریزی برای اکران چند فیلم پرفروش تا پایان سال، کاملا در دسترس بوده و امید‌ها را تا حدود بسیاری زنده نگه می‌دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->